Pels camins de Mallorca

La serra de Na Burguesa és tota una Bellesa

Serra de Na Burgesa

Na Burguesa, conegut antigament com el Puig del Caragol, és una zona que te possibilitats, amb camins per practicar l´ esport de Muntanya, el sendarisme i, com és natural l´ excursionisme. Nosaltres sortim com altres vegades de la esplanada de la nostra Senyora de la Pau. L´ escultura data de 1985 i l´ obra de l´ artista d’Artà, Joan Ginard Ferrer, anomenat Sarasate.
Fèiem tres grups, uns es proposen caminar menys i es queden per aquest redol. Altres, que som nosaltres: Pep Valls, Joan Castanyer, Jordi, un servidor i Joan Ferriol, la nova incorporació, desisteix i torna a rere, encara no hi està acostumat. Pujarem fins al Coll de Pastors a l´ encreuament. Continuarem un tros més, val la pena, aquest és el secret d´ aquesta excursió. El grup caminador anirà al Mirador de n´ Alzamora, (inaugurat en 1932) que ja le fet i escrit en un altra ocasió.
Ja coneixíem aquest primer trajecte, seguirem tot dret i anirem pujant. Passem per un preciós comellar, sense perdre el camí, és una delícia veure aquestes precioses vistes; Palma amb tota la seva panoràmica i grandassa. Descrivim llocs puntuals com son: Son Reus, els polígons de Ca´n Valero i Son Castelló, i com no, a la nostra dreta la badia de Palma. Més en el fons la Serra de Tramuntana a l´ esquerra, a destacar Sa Comuna de Bunyola i encara més a l´ esquerra Sa Gúbia, a la dreta la Serra i més a la dreta el Puig Major entre molts d´ altres.
Seguim admirant el nostre entorn, ara la magnifica vegetació, el Verd llueix molt, més amb les darreres pluges caigudes aquests dies, el color marró de la terra humida, com també, les fulles dels pins netejades, precioses les flors del Tamarell. Tot i ser temps d´ esclata-sangs no hem vist res, ni tan sols cercadors. El caminar es fa molt fàcil, per l´ ampla de la pista. Un cop hem caminat una mig hora, donem la volta i tornem, per on hem vingut. És un dia que en principi pareixia de bon Sol, però al final, quasi ens hem banyat, perquè ha plogut quan hem arribat de la caminada. “Ha estat un plaer. Ens ho hem passat be”.

Joan Antoni Castanyer Sanchez

"Siempre había sido mi ilusión poder hablar del Valle de Sóller, mi ciudad, que es admirada y querida por todos los que somos nativos y los que no."

© 2003 - 2024 Soller1.com - webnico.netColaboradoresAnúnciate en Sóller1 World Weather Online