De na Burgesa al mirador de n´Alzamora.

Mirador del Coll de n\'Alzamora

Una excursió amb vistes espectaculars. Deu érem els caminaires d’expedició. Pugem per Gènova cap a na Burgesa i deixem els dos cotxes al mirador de la Nostra Senyora de la Pau. Per començar uns entrants exquisits quan veiem les vistes esplèndides del Castell de Bellver i el seu bosc – el pulmó de Palma- al fons la Badia, àmplia i gran. La torre de Paraires, Portopí, a l´esquerra Palma, a la dreta Illetes, Marivent i Palma Nova.

Iniciem la caminada llarga. Components: Felipe, Paco, Tolo, i un servidor, en Jordi un poc més retardat, els demés: Miquel Àngel, Toni, Xim, Jaume i Bernat féren l'excursió més curta. Nosaltres, com deia, feim la ruta de la Serra de muntanya de na Burgesa, en direcció al Coll de'n Pastor. Després de caminar un tros per la carretera, agafàrem a la dreta i entrem al bosc; diferent i solitari, res a veure al bullici de Palma, tranquil·litat i a gaudir de la sempre ben apreciada natura. Seguim donant alegria a la nostra vista per la panoràmica que ens dedica aquest recorregut; Punta Balena, a l’esquerre; Bendinat, Illetes.
Hem arribat a l'encreuament del Coll d'en Pastor, a davant; camí de la pista al Coll des Vent, a la dreta; no té sortida: a l’esquerre el Puig Gros, Bendinat i la pista que davalla a Magaluf. Nosaltres seguim el camí de l’esquerre i tot d'una a la dreta. A continuació apreciem el preciós entorn, el vall obert i el verd de la vegetació. Dúiem la direcció del mirador del Coll de n'Alzamora. Enrevoltat d'arboceres, estepes, pins, etc. Ja al Mirador- veure foto- la vista posada en el Galatxo, la Mola de s'Esclop, Peguera i Calvià. Descansem de l’esforç físic que hem fet. En un moment tornem arrancar. Farem el mateix recorregut de tornada. Fi d'un itinerari molt gratificant pel contingut variat del que ha representat pet tots nosaltres aquesta aventura. Ens trobem amb la resta de l’expedició per anar a dinar. Dues hores i mitja ens hem torbat per acabar el recorregut.

Publicat al Setmanari Sóller dia 2 de novembre.

Joan Antoni Castanyer Sanchez

"Siempre había sido mi ilusión poder hablar del Valle de Sóller, mi ciudad, que es admirada y querida por todos los que somos nativos y los que no."

© 2003 - 2024 Soller1.com - webnico.netColaboradoresAnúnciate en Sóller1 World Weather Online